img 06421

Naturen er det primære

Jeg nyder at tage ud helt tidligt, da jeg så ved at søen er jomfruelig. Med det mener jeg, at søen har fået ro, fiskene har fået ro, og de har en større reaktion når man kaster noget efter dem.
Det er den magiske morgen, hvor man er helt alene ved søen, som gør en fisketur unik.
At se naturen stå op…

img 1451

Små søer er mine foretrukne

Jeg vælger ofte små søer, da de er lettere at overskue, og det bliver på en eller anden måde mere intimt, når man er tæt med bredden på den anden side også.
Krogs, Skovhave, Foldingbro, Klaksmølle, Hovborg, Bryrup osv i den dur er klart nogle søer jeg nyder meget at besøge.

img 5932

Men de store søer ka også

Men det ska da ikke være en hemmelighed, at jeg også bliver tvunget til at besøge de større søer, da det primært er dem som ligger i mit område. Men kender man søerne, så er det hellere ikke umuligt at finde og fange fiskene.

img 8552

Finder man dem, ka det gå amok

Der er bare de dage, hvor finder man først fiskene og finder det som de reagere på. Ja, så kan man næsten blive ved med at hive fisk op.
Jeg forsøger dog ofte kun at tage de fisk jeg selv kan spise/bruge, så der også er fisk i søen til andre besøgende.
Gir jo ingen mening at jeg river 20 fisk hjem, så andre ikke kan fange noget.